kobieta w sweterku na golfie przy stole z laptopem i herbatą

Zamawiasz e-recepty? Tak jest szybciej i wygodniej

Stale bierzesz jakieś leki? Możesz zamówić e-receptę na nie przez Internetowe Konto Pacjenta lub aplikację mojeIKP. To proste, wygodne i pozwala Ci zaoszczędzić czas na wizytach w przychodni. Dowiedz się, jak to zrobić krok po kroku!

To doskonałe rozwiązanie dla osób z chorobami przewlekłymi, które regularnie potrzebują tych samych leków.

Pamiętaj – e-receptę zamówisz online tylko wtedy, jeśli Twoja przychodnia obsługuje tę funkcję. Jeśli okaże się, że nie masz takiej możliwości, spytaj w przychodni, dlaczego tak jest.

Na jakie leki zamówisz e-receptę?

Możesz zamówić e-receptę tylko na leki, które już wcześniej były Ci przepisane przez lekarza. Nowe leki czy zmiany w dawkowaniu wymagają konsultacji lekarskiej.

Nawet jeśli zamawiasz receptę na leki, które stale bierzesz, lekarz zdecyduje, czy może wystawić Ci ponownie receptę na dany lek. W razie potrzeby może poprosić o dodatkową wizytę lub badania, jeśli Twój stan zdrowia się zmienił.

Do kogo trafi Twoje zamówienie?

Twój wniosek o e-receptę trafi do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej (POZ). Dlatego ważne jest, aby wcześniej wybrać przychodnię POZ oraz swojego lekarza POZ. Możesz to zrobić na Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) w zakładce „Moje Konto” lub podczas wizyty w przychodni.

Jak zamówić e-receptę?

Zamawianie e-recepty w aplikacji jest bardzo intuicyjne.

Jak zamówić lek online na IKP:

  • zaloguj się na Twoje Internetowe Konto Pacjenta
  • wejdź w zakładkę „Recepty”
  • wybierz „Moje recepty” i znajdź e-receptę, którą Ci wystawiono. Możesz skorzystać z wyszukiwarki leków, która się tam znajduje. Szukać możesz również według nazwiska lekarza lub placówki
  • zaznacz kwadracik przy nazwie leku, który chcesz zamówić (najedź na niego myszką i kliknij); możesz w ten sposób zaznaczyć wszystkie leki, których potrzebujesz
  • kliknij na niebieski przycisk „Zamów receptę”, a następnie potwierdź swój wybór.

Możesz przy tym napisać kilka słów komentarza do lekarza, np. o tym, jak się czujesz przy obecnym dawkowaniu leku.

Jak zamówić lek online w aplikacji mojeIKP:

  • zaloguj się do aplikacji mojeIKP
  • wejdź w zakładkę „e-zdrowie”.
  • wyszukaj e-receptę, którą już wcześniej Ci wystawiono. Możesz skorzystać z wyszukiwarki leków lub przeszukać historię według nazwiska lekarza bądź nazwy placówki
  • kliknij na „Zamów e-receptę”
  • dodaj komentarz do lekarza, jeśli chcesz poinformować go o swoim samopoczuciu czy zmianach w dawkowaniu.
  • kliknij „Wyślij”.

Jak sprawdzić status swojego zamówienia?

Po wysłaniu prośby możesz śledzić jej status w aplikacji. W zakładce „Zamówione” zobaczysz listę swoich wniosków o e-receptę, a kolorowe kropki i komunikaty poinformują Cię, na jakim etapie jest realizacja Twojej prośby:

  • szara kropka oznacza, że Twoja e-recepta została wystawiona
  • czerwona kropka oznacza, że lekarz odrzucił Twój wniosek. Warto skontaktować się z przychodnią, aby dowiedzieć się, dlaczego tak się stało
  • żółta kropka oznacza, że wniosek jest w trakcie rozpatrywania
  • niebieska kropka oznacza, że wniosek został wysłany do Twojej przychodni POZ.

Twoja przychodnia nie oferuje jeszcze opcji zamawiania e-recept online? W takim przypadku aplikacja poinformuje Cię o tym podczas składania wniosku, a przycisk „Zamów receptę” nie będzie dostępny. Wówczas, aby uzyskać receptę, musisz skontaktować się z przychodnią osobiście lub telefonicznie.